Marul amelioreaza efectele negative ale fumatului |
|
|
|
| Duminică, 06 Iunie 2010 14:54 |
|
Mărul ar putea deveni noul peşte, susţin specialiştii în nutriţie citaţi de site-ul EmaxHealth, deoarece fructul are o serie de efecte benefice asupra organismului, din ce în ce mai multe. Potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Cornell, mărul previne cancerul. Astfel, susţin specialiştii, fitochimicalele conţinute de mere previn cancerul mamar, după cum au demonstrat testele pe cobai. Autorul studiului, Rui Hai Lui, spune că femeile care mănâncă un măr pe zi prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de cancer mamar. Mai mult, cercetările anterioare au arătat că acest fruct scade considerabil riscul cancerului de plămâni, prostată, pancreas sau cele ale sistemului digestiv. De asemenea, merele conţin quercitină, substanţă care ameliorează efectele negative asupra organismului provocate de fumat, relevă un studiu. Beneficiile acestui fruct se extind chiar până la nivelul creierului. Mărul are capacitatea de a preveni apariţia Alzheimerului şi ajută la îmbunătăţirea memoriei. Un măr pe zi este recomandat şi împotriva bolilor cardiovasculare, iar acest lucru se întâmplă datorită conţinutului de pectină. În plus, flavonoizii, antioxidanţi ce abundă în aceste fructe ajută la prevenirea bolilor de inimă şi a infarctului. În plus, potrivit specialiştilor, principalele substanţe nutritive din mere sunt reprezentate de fibre, flavonoizi şi fructoză. Un măr furnizează organismului 5 grame de fibre, mai multe decât cerealele. Nutriţioniştii subliniază că merele nu conţin nicio grăsime şi ajută la reducerea nivelul de colesterol din sânge. Merele roşii şi cele din soiul Fuji au cel mai bun efect asupra colesterolului, indică specialiştii în nutriţie. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Illinois au publicat rezultatele unui studiu în care se menţiona că fibrele solubile conţinute de mere măresc producţia de proteine antiinflamatoare numite interleukin-4, care ajută la prevenirea infecţiilor. Articole pe aceeasi tema
|
Ingrijire medicala
Vizitatori online
Avem 13 vizitatori onlineTag Cloud
adresa afectiuni alcool alimente ambulanta antibiotice aradului arsuri asistenta asistente astm boli bolnavi buziasului cabinet cancer cardiologie ceaiuri celule centru chirurgie circumvalatiunii clinic clinica cnas compensare copii dambovita dermatologie diabet doctor durere dureri familie farmacia fructe ginecologie girocului harta hepatita infecţii inimă iosefin judetean legume lipovei maternitatea medic medical medicale medicament medicamente medici modern oftalmologie orar ortopedie pacient pediatrie planta plante policlinica psihologie sagului sanatate servicii sexuale simptome soarelui spital spitale spitalul stadion stomac stomatologie studiu telefon timis timisoara torontalului tratament tratamente tratamentul urgenţă vaccinare vedere vitamina



Persoanele care mănâncă zilnic mere prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de cancer, boli de inimă şi infecţii.
