Astmul, favorizat de regimul alimentar

PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 
Marţi, 08 Iunie 2010 01:38

Copiii din tarile dezvoltate care mananca cel putin trei hamburgeri pe saptamana prezinta un risc crescut de astm. Cel putin asa arata un studiu international, publicat in revista medicala Thorax, citata de mediafax.ro

In realizarea cercetarii, Gabriele Nagel de la Institutul de Epidemiologie din cadrul Universitatii din Ulm (Germania) a analizat dosarele medicale a 50.000 de copii din 20 de tari, cu varstele cuprinse intre 8 si 12 ani. Acestia au fost atent monitorizati in perioada 1995 - 2005. Dintre acestia, 30.000 au fost si testati impotriva alergiilor.

Rezultatele au aratat ca desi regimul alimentar nu pare a fi asociat cu o sensibilitate crescuta fata de alergenii cunoscuti, acesta are o influenta considerabila asupra frecventei de aparitie a astmului. In plus, regimul de tip mediteranean este asociat cu o frecventa mai mica a astmului, precum si a celorlalte afectiuni respiratorii.

Datele obtinute arata ca in tarile dezvoltate, consumul a cel putin trei hamburgeri pe saptamana a fost asociat cu o frecventa mare a astmului si a afectiunilor respiratorii.

Pe de alta parte, frecventa consumului de hamburgeri ar putea fi un indicator al altor factori care tin de stilul de viata, cu atat mai mult cu cat asocierea ei cu riscul crescut de declansare a astmului nu a fost confirmata in tarile sarace, sustin cercetatorii.

Sursa: PaginaMedicala.ro



 
GoogleLink megosztása: Del.icio.usTwitterFacebookDigg

Felicitari natura, apus de soare, flori

Tradu aceasta pagina

Romanian English French German Greek Hungarian Italian Polish Portuguese Spanish

Vizitatori online

Avem 11 vizitatori online