Fructele de mare cresc riscul de diabet

PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 
Miercuri, 23 Iunie 2010 08:23

In vreme ce pestele alb si gras confera protectie impotriva mai multor afectiuni, printre care diabetul de tip II, fructele de mare, desi fac parte tot din categoria vietati subacvatice, ar putea avea exact efectul opus.

Oamenii de stiinta britanici au descoperit ca persoanele care mananca peste gras (somon, macrou, scrumbii) sau cu carnea alba (cod, eglefin, calcan) cel putin o data pe saptamana, isi reduc riscul de diabet de tip II cu 25%.

De cealalta parte, aceeasi cantitate de fructe de mare consumata saptamanal, in special creveti, crabi si midii, creste riscul de boala cu 36%.

Aceasta situatie se mentine chiar si atunci cand sunt indeplinite o serie de conditii care protejeaza sau dimpotriva favorizeaza diabetul: activitate fizica regulata, obezitate, consum de alcool, respectiv fructe si legume zilnic.

Care este explicatia. Parerile specialistilor converg catre aceeasi idee: modul de preparare al specialitatilor marine este de vina pentru acumularea zaharurilor in sange.

Daca pestele arareori se pregateste in ulei sau unt, fructele de mare se gatesc, de cele mai multe ori, in cantitati mari de ulei sau unt si se servesc cu maioneza sau alte sosuri care cresc nivelul colesterolului din sange, favorizand astfel instalarea diabetului.

Totusi, cercetatorii admit ca pentru informatii in plus, care sa clarifice teoria lor, este nevoie de mai mult studiu.



 
GoogleLink megosztása: Del.icio.usTwitterFacebookDigg

Felicitari natura, apus de soare, flori

Tradu aceasta pagina

Romanian English French German Greek Hungarian Italian Polish Portuguese Spanish

Vizitatori online

Avem 5 vizitatori online