Un patratel de ciocolata pe zi previne aparitia bolilor de inima |
|
|
|
| Joi, 01 Iulie 2010 10:08 |
|
Oamenii de ştiinţă de la o Universitate din Australia au ajuns la concluzia că ciocolata scade nivelul tensiunii în cazul hipertensivilor, fară a avea însă efect negativ asupra acestei categorii de persoane, după ce au revăzut 15 studii referitoare la proprietăţile ciocolatei, realizate în perioada 1955 şi 2009, relatează "The Telegraph". Potrivit specialiştilor, un singur pătrăţel de ciocolată pe zi ar putea avea acelaşi efect asupra tensiunii arteriale ca o jumătate de oră de exerciţiu fizic. Ciocolata, mai ales cea neagră, are mai cu seamă efect în cazul persoanelor cu tensiune mare, iar specialiştii susţin că acest aliment poate reduce riscul de atac cardiac cu 20 la sută, în decurs de 5 ani. Puterile "miraculoase" ale ciocolatei sunt date de flavonoli, antioxidanţi care dilată vasele de sânge în mod natural. Potrivit statisticilor, unul din zece hipertensivi nu pot tolera medicamentele destinate acestei boli, fiind astfel expuşi pericolului. Pentru aceştia, şi nu numai, ciocolata ar putea fi o alternativă, precizează oamenii de ştiinţă. Studiile anterioare au arătat că persoanele care mănâncă un baton de ciocolată pe săptămână sunt cu 22 la sută mai puţin vulnerabile la un atac cerebral. În România, patru din zece persoane adulte suferă de hipertensiune arterială. Este concluzia ultimului studiu realizat de Societatea Română de Cardiologie. Hipertensiunea arterială favorizează apariţia accidentelor vasculare şi a infarctului de miocard. Cardiologii spun că, în general, ea nu produce niciun fel de simptom. Din acest motiv a fost supranumită şi "ucigaşul silenţios". Sursa: Mediafax Articole pe aceeasi tema
|
Ingrijire medicala
Vizitatori online
Avem 10 vizitatori onlineTag Cloud
adresa afectiuni alcool alimente ambulanta antibiotice aradului arsuri asistenta asistente astm boli bolnavi buziasului cabinet cancer cardiologie ceaiuri celule centru chirurgie circumvalatiunii clinic clinica cnas compensare copii dambovita dermatologie diabet doctor durere dureri familie farmacia fructe ginecologie girocului harta hepatita infecţii inimă iosefin judetean legume lipovei maternitatea medic medical medicale medicament medicamente medici modern oftalmologie orar ortopedie pacient pediatrie planta plante policlinica psihologie sagului sanatate servicii sexuale simptome soarelui spital spitale spitalul stadion stomac stomatologie studiu telefon timis timisoara torontalului tratament tratamente tratamentul urgenţă vaccinare vedere vitamina



Persoanele care mănâncă un baton de ciocolată pe săptămână sunt cu 22 la sută mai puţin vulnerabili la un atac cerebral
