Cafeaua previne aparitia cancerului cavitatii bucale |
|
|
|
| Vineri, 09 Iulie 2010 08:52 |
|
Acelasi studiu a demonstrat ca prin consumul de cafea este redus doar riscul aparitiei cancerului faringian, nu si cel laringian. La studiu au participat 5139 pacienti care prezentau o anumita forma de cancer al cavitatii bucale (buze, limba, planseul bucal, peretele intern al gingiilor) si 9028 persoane sanatoase. Astfel, s-a constat ca prin consumul zilnic a mai mult de 4 pahare de cafea este redus riscul aparitiei cancerului oro-faringian. Analizand componentele cofeinei, cercetatorii au constat ca aceasta detine peste 1000 de substante chimice active, printre care si kahweol si cafestol care detin proprietati anticancerigene. Majoritatea cazurilor de cancer oro-faringian sunt cauzate de consumul de alcool si de fumat. Interesant este faptul ca efectul de protectie al cafelei nu a scazut in cazul consumatorilor de alcool sau a fumatorilor. Articole pe aceeasi tema
|
Ingrijire medicala
Vizitatori online
Avem 5 vizitatori onlineTag Cloud
adresa afectiuni alcool alimente ambulanta antibiotice aradului arsuri asistenta asistente astm boli bolnavi buziasului cabinet cancer cardiologie ceaiuri celule centru chirurgie circumvalatiunii clinic clinica cnas compensare copii dambovita dermatologie diabet doctor durere dureri familie farmacia fructe ginecologie girocului harta hepatita infecţii inimă iosefin judetean legume lipovei maternitatea medic medical medicale medicament medicamente medici modern oftalmologie orar ortopedie pacient pediatrie planta plante policlinica psihologie sagului sanatate servicii sexuale simptome soarelui spital spitale spitalul stadion stomac stomatologie studiu telefon timis timisoara torontalului tratament tratamente tratamentul urgenţă vaccinare vedere vitamina



Potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Milano, persoanele care consuma mai mult de 4 cesti de cafea zilnic prezinta un risc cu 39% mai scazut de a dezvolta cancer oro-faringian, sper deosebire de persoanele care nu consuma cafea; in cazul acelora care consuma mai putin de 4 pahare zilnic riscul aparitiei acestui tip de cancer scade cu 4% pentru fiecare ceasca de cafea.
