Un kilogram de roşii din 2010, echivalentul unei tomate din 1990 |
|
|
|
| Joi, 29 Iulie 2010 12:23 |
|
Pentru cantitatea necesară de substanţe nutritive, un român trebuie să mănânce un kilogram de roşii pentru a obţine beneficiile pe care în urmă cu 20 de ani le obţinea dintr-o singură tomată, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. "Astăzi, pentru ca organismul să beneficieze de aceeaşi cantitate de substanţe nutritive trebuie să mărim cantitatea de fructe sau legume pe care o mâncăm. De exemplu, înainte mâncam o roşie şi era suficient, astăzi trebuie să mâncăm un kilogram pentru ca organismul să primească aceeaşi cantitate de vitamine şi minerale", precizează prof. dr. Mencinicopschi. Potrivit specialiştilor în nutriţie, alimentele au început să îşi piardă din proprietăţile avute în urmă cu 20 de ani. "Acest fenomen nu se întâmplă numai la noi în România, ci la nivel global", precizează biologul Livia Nena. Ea spune că agricultura tehnologizată practicată în secolul XXI a dus la creşterea numărului de cancere de colon, a bolilor de stomac şi de ficat. "Fructele şi legumele cultivate astăzi prezintă o carenţă de elemente nutritive. Despre substanţele chimice folosite ca îngrăşământ putem spune că «otrăvesc» alimentele. Pământul este poluat, secat de săruri minerale, esenţiale pentru ca alimentele să fie nutritive", mai spune medicul Nena. Studiile arată că peste 85 la sută din populaţia activă prezintă diverse afecţiuni cauzate de stres, de un regim alimentar sărac în vitamine şi minerale naturale precum şi de lipsa echilibrului chimic provenit dintr-o alimentaţie incompletă. Suplimentele întăresc imunitatea organismului Datorită alimentaţiei defectuoase, organismul are de suferit. O perioadă îndelungată de lipsuri poate duce chiar la dereglarea funcţiilor celor mai importante organe cu implicaţii grave, susţin specialiştii în medicină complementară. Potrivit acestora, carenţele pot fi combătute prin consumul de suplimenţi nutritivi naturali. Românii însă nu apelează la astfel de suplimente. Astfel, conaţionalii cheltuiesc anual, pe cap de locuitor, până la 4,5 euro pentru suplimente nutritive naturale, potrivit datelor Vitacare, companie de suplimente nutritive. La nivel european, se înregistrează valori mult mai ridicate ale consumului de suplimenţi nutritivi: de exemplu în Ungaria se consuma de 8 ori mai multe suplimente pe cap de locuitor, în Polonia de 12 ori, iar în Germania de 20 de ori mai multe. În ţările din vest, medicii, înainte de a începe o terapie medicamentoasă, recomandă pentru început cure cu suplimenţi nutritivi, deoarece acestea scad acutizarea bolii. Suplimentele alimentare nu sunt medicamente, subliniază specialiştii în medicină complementară. Ele sunt destinate în special îmbunătăţirii unor probleme de sănătate, pot fi folosite înaintea sau chiar în timpul tratamentelor medicamentoase, în perioade solicitante pentru organism. De asemenea, suplimentele ajutã memoria, întăresc imunitatea organismului, aduc un surplus de vitamine şi minerale, previn ateroscleroza şi pietrele la rinichi. Sursa: Gandul.info Articole pe aceeasi tema
|
Ingrijire medicala
Vizitatori online
Avem 9 vizitatori onlineTag Cloud
adresa afectiuni alcool alimente ambulanta antibiotice aradului arsuri asistenta asistente astm boli bolnavi buziasului cabinet cancer cardiologie ceaiuri celule centru chirurgie circumvalatiunii clinic clinica cnas compensare copii dambovita dermatologie diabet doctor durere dureri familie farmacia fructe ginecologie girocului harta hepatita infecţii inimă iosefin judetean legume lipovei maternitatea medic medical medicale medicament medicamente medici modern oftalmologie orar ortopedie pacient pediatrie planta plante policlinica psihologie sagului sanatate servicii sexuale simptome soarelui spital spitale spitalul stadion stomac stomatologie studiu telefon timis timisoara torontalului tratament tratamente tratamentul urgenţă vaccinare vedere vitamina



Agricultura tehnologizată a dus la creşterea numărului de cancere de colon, a bolilor de stomac şi de ficat, avertizează medicii nutriţionişti.
